четверг, 2 февраля 2012 г.

Список интернет-ресурсов к учебнику "Millie"


       Коллеги, бывали ли вы в таких ситуациях, когда ученики задают вам вопросы, на которые вы не можете ответить сразу же? Например, какие номера у телефонов в Лондоне? Какие телефонные номера полезно знать туристу? Какие имена домашних животных популярны в Англии? Какие традиции празднования Рождества и Нового Года существуют в других странах? Когда появился первый Teddy bear? Почему он так называется? Как он менялся внешне? Какие игрушки были популярны в прошлом? Во что играли наши предки? Во что играли представители древних цивилизаций (египтяне, вавилоняне и т.д.)? Что именно и как готовят родители для своих детей на ланч в Англии? Какой ланч полезен для здоровья школьника? Чем кормят детей в английских и американских школах?
Интересно ли вам почитать дополнительно информацию о некоторых подходах к обучению и приемах, которые использовались при создании учебников Millie? Надеюсь, что этот список Интернет-ресурсов поможет вам в работе по учебникам Millie



Unit 1 Lesson 1. Hello.
Английские имена девочек и мальчиков. А какие имена популярны в Англии сейчас?
Top baby names in 2008:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/401...es-of-2008.html
http://women.timesonline.co.uk/tol/life_an...icle5412637.ece
http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/nami...top-names-2008/
http://infantstoddlers.suite101.com/articl...r_girls_in_2008
http://infantstoddlers.suite101.com/articl...or_boys_in_2008
http://www.bounty.com/babynames/

Unit 1 Lesson 5. Phone
numbers.
А какие номера у телефонов в Лондоне? Какие номера полезно знать туристу?
http://www.londonby.com/tourist/tour8.htm - emergency, ambulance, police and general enquiries phone numbers in London.
http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_num..._United_Kingdom - encyclopaedia entry on telephone numbers in the UK and their history and recent changes

Unit 2 Lessons 1?
3 – School bag. Что важно знать родителям про школьные сумки? Что советуют врачи? Какие стандарты сумок для школьников есть в Англии? Какие сумки модны у школьников?
http://www.eastandard.net/education/Inside...mp;cid=316& - an article on school bag standards and health issues connected with school bags
http://iamfashion.blogspot.com/2005/10/sur...chool-bags.html - a survey on what types of school bags were fashionable in 2005
http://www.usc.edu.au/University/MediaPubl...s/BackPacks.htm - school bag safety tips from a physiotherapist

Unit 2 Lesson 3. Lunchbox
. Что советуют родителям в Англии давать с собой школьникам на ланч? Как лучше все это упаковать?
http://www.sportsdietitians.com.au/asset/1...h_Box_Ideas.pdf - ideas for healthy school lunches to pack in a lunchbox
http://homecooking.about.com/od/specificdi...hboxgoodies.htm - tips for parents on how to pack a lunchbox

Unit 3 Lessons 1-4. Colours
.
Изучаем цвета. А как еще можно обучать цветам по-английски? Где взять онлайн-игры и расскраски?
Colours:
http://languagestudy.suite101.com/article....age_color_games - advice on teaching colours at elementary level
http://www.britishcouncil.org/learnenglish...paint-clown.htm - online painting game
http://www.kiddyhouse.com/Themes/colors/ - information and printable book on colours (including where colours come from, what are hues etc)


Unit 3 Lesson 5. Butterfly
Garden. А как создают такие сады? Можно ли создать их самим?
http://www.thebutterflysite.com/gardening.shtml - article on how to create a butterfly garden
http://www.ca.uky.edu/entomology/entfacts/ef006.asp - article on creating butterfly gardens and pictures of butterfly and plants

Unit 4 Lessons 1 – 6. My
pet.
Какие имена домашних животных популярны в Англии? Как можно назвать домашнего любимца по-английски?
http://www.agilitybits.co.uk/names/pop_2008.html - popular dog names
http://www.bowwow.com.au/top20/index.asp - 20 most popular cat names
http://wiki.answers.com/Q/What_are_the_ten..._pets_in_the_US - the ten most popular pets in the USA
http://www.infoplease.com/spot/petnamespot.html - 30 most popular pet names
http://www.telegraph.co.uk/earth/3500882/R...-than-dogs.html - reptiles become more popular pets than dogs in 2008, as this article states

Unit 5 Lessons 1-6. Merry
Christmas! Какие традиции празднования Рождества и Нового Года существуют в других странах? Как празднуют Рождество английские дети? Где можно найти готовые материалы для распечатывания и работы с детьми?
http://www.teachersfirst.com/getsource.cfm?id=7851 – Christmas traditions around the world
http://www.teachersfirst.com/getsource.cfm?id=8393 – English Christmas traditions
http://www.dltk-holidays.com/xmas/printables.htm - printable activities for Christmas lessons
http://www.kented.org.uk/ngfl/textease/christmas/index.html - online and downloadable activities for Christmas including creating an Advent calendar, games and activities to help Santa
http://www.dltk-holidays.com/xmas/songs.html - Christmas songs and plays, including sheet music for some songs

Unit 6 Lessons 1-3. I
love my family.
Где взять рассказ английского ребенка о его семье?
http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/cu...ons/family.html - a 10-year old boy tells about his family and what he does during the day


Unit 7 Lesson 1. Toyland. Какие самые популярные игрушки в Англии сегодня?
http://www.amazon.co.uk/gp/bestsellers/kids - an hourly updated list of most popular toys bought on the internet


Unit 7 Lesson 3. Teddy
Bears. Когда появился первый Teddy bear? Почему он так называется? Как он менялся внешне?
http://www.teddybearandfriends.com/archive...es/history.html - the history of the Teddy bear
http://en.wikipedia.org/wiki/Teddy_bear - encyclopedia entry on Teddy bears with links to more information sources

Unit 7 Lesson 5. The
world top toy. Какие игрушки были популярны в прошлом? Во что играли наши предки? Во что играли представители древних цивилизаций (египтяне, вавилоняне и т.д.)?
http://www.toyretailersassociation.co.uk/t...ief_history.htm - history of most popular toys from 4000 BC to 2003

Unit 8 Lesson 2. Where
s the mouse?
Где взять фотографии современных английских домов и комнат? Где взять готовые описания комнат?
http://www.findaflat.com/ - descriptions and pictures of rooms and houses from a rental agency
http://www.homefromhome.co.uk/?gclid=COCBx...CFRC7Zwod4WhooA - descriptions and pictures of rooms and houses from a rental agency


Unit 9 Lessons 1-5. My
lunchbox. Что именно и как готовят родители для своих детей на ланч в Англии? Какой ланч полезен для здоровья школьника? Чем кормят детей в английских и американских школах? Сколько стоят школьные обеды в Англии и в США?
http://southernfood.about.com/cs/lunchboxi...chool_lunch.htm - recipes of lunches for lunchboxes
http://www.northlan.gov.uk/education+and+l...+lunch+box.html – ideas on a healthy packed lunch
http://www.pwcs.edu/menus - a school lunch menu from an American school
http://www.myschoollunch.co.uk/hampshire - school lunch menus in a British school, with pictures

Unit 10 lesson 1. Granny’s Farm.
А какие животные живут на ферме?
Farm animals
http://www.kidsfarm.com/farm.htm


More information on aspects of methodology you see in the ”Millie” course:
Teaching reading techniques
http://www.nclrc.org/essentials/reading/reindex.htm - a general overview of teaching reading
http://www.ibe.unesco.org/publications/Edu...Pdf/prac12e.pdf - Unesco’s booklet on Teaching reading
http://www.nclrc.org/essentials/reading/goalsread.htm - some goals and techniques for teaching reading


Whole word reading and phonics
http://visualspatial.org/Articles/wholwrd.pdf - practical tips on whole word reading instruction
http://wik.ed.uiuc.edu/index.php/Whole_word_approach - encyclopaedia article on whole-word approach to teaching reading
http://www.dyslexia-teacher.com/t155.htm - how phonics, whole-word and whole language approaches each can add to the effectiveness of teaching reading
http://www.naeyc.org/ece/1996/13.asp - Phonics and whole-language learning – a balanced approach. Techniques to help children.
http://en.wikipedia.org/wiki/index.html?curid=5008639 – encyclopaedia article on teaching reading through whole language and phonics approaches
http://www.englishteachers.ru/forum/index....post&p=2981 – explanation of the approaches to teaching reading in Millie course by one of the authors

Games and learning
http://www.esldepot.com/section.php/4/0 - excerpts from various works on using games for ESl (why should we use games, when and how to use them)
http://www.learnenglish-a-z.com/esl-games.html - reasons for using games and some recommendations
http://english.daejin.ac.kr/~rtyson/fall2000/elt/games.html - reasons for using games and some recommendations
http://www.esl-games.net/articles/learning-esl.html - ideas and rules for some games for ESL
http://topergames.blogspot.com - ideas and rules for some games for ESL
http://www.btinternet.com/~ted.power/games.htm - a collection of games for EFL classroom
http://www.eslactivities.info – a large collection of games and activities for EFL students

Action stories
Action stories are an excellent way to learn vocabulary and memorise a story. They are rooted in TPR, Total Physical Response approach.
http://www.tomer.ankara.edu.tr/dildergileri/128/51-68.pdf - an article containing an overview of approaches to teaching vocabulary
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_Physical_Response - action stories come from the Total Physical Response approach. This is a brief encyclopedia entry on the TPR approach
http://www.tpr-world.com/tprs_research.pdf - an article from the author of the TPR approach explaining what research shows the effectiveness of TPR storytelling

Психологические особенности младшего школьного возраста
http://www.psihologu.info/content/view/153/16 - описание психологических особенностей младших школьников и перечисление мнемонических приемов, особенно эффективных в этом возрасте

0 коммент.:

Отправить комментарий